Uživatelské testování zlepší výkon vašeho webu

Nepřehlížejte chyby a nedokonalosti vašeho webu, které dokáží odhalit pouze vaši reální uživatelé. Uživatelské testování vám pomůže zkvalitnit web a optimalizovat konverzní cestu podle potřeb vašich zákazníků.
Tvorba profesionálních B2B e–shopů
Tvorba profesionálních B2B e–shopů
Co nabízíme

Co je uživatelské testování?

E-shopů a webových prezentací je na internetu velké množství. Aby uživatel zůstal právě u vás, musí být zážitek uživatele z webu co nejpříjemnější. Procházení webu musí být intuitivní a jednoduché, aby návštěvník musel co nejméně přemýšlet a dokázal se pohodlně orientovat ve struktuře webu.

Uživatelské testování je metoda, která vám umožní podívat se na váš web očima vašich zákazníků a získat odlišný úhel pohledu než je váš. Uživatelské testování pomáhá nacházet chyby, kvůli kterým se reální uživatelé na vašich stránkách ztrácí, nedokončí objednávku, nebo nemohou najít hledané informace.

Díky uživatelskému testování optimalizujete konverzní cestu uživatele, odpovíte na případné otázky a eliminujete jakékoli obavy zákazníka. Taková optimalizace se pozitivně projeví v konverzním poměru vašeho webu, či eshopu.

Jaké jsou přínosy uživatelského testování?

  • Odhalíte problémy s UX a použitelností webu
  • Ziistíte zda je navigace a orientace na vašem webu intuitivní
  • Objevíte co na zákazníky působí negativně a na co naopak reagují kladně
  • Prověříte si srozumitelnost vašich textů a call to action prvků
  • Zvýšíte konverzní poměr a tím i zisk z webových stránek či e-shopu

Průběh testování

Primárně provádíme kvalitativní testování, které přesněji odpovídá na otázky typu "Proč". To je rozdíl od výstupů běžných statistik jako Google Analytics, Hotjar, apod. Tyto nástroje často dokáží problémy odhalit, ale nejsou již schopné podat uspokojivou interpretaci proč daný problém vzniká.

Při testování webů používáme metodu hloubkového rozhovoru, při kterém sledujeme pohyb uživatele po webu k předem stanovenému cíli.

  • 1. Stanovíme si oblast a cíl zkoumání a s tím spojené konkrétní úkoly pro testery
  • 2. Vybereme testery z relevantních cílových skupin
  • 3. Provedeme samotné testování, při kterém pečlivě zaznamenáváme reakce a komentáře testerů.
  • 4. Testování vyhodnotíme a připravíme srozumitelné závěry a konkrétní doporučení pro úpravu nebo vytvoření nových stránek.
Nenuťte uživatele, aby přemýšlel, jak si má objednat nebo kde najde doplňující informace.
Chci otestovat svůj web
kontaktujte nás
Chcete také ziskový eshop?
Pomůžeme vám rozběhnout vaše podnikání na internetu.
Ozveme se vám